Winnis Computer Shop
Hardware - Software - Service und vieles mehr...
cs.ingame.de
Alles rund um Counter-Strike: Global Offensive
MTA - Termine
Die neuen MTA - Termin stehen im Forum!!
99Damage.de
Infos, Broadcast und vieles mehr rund um Counter-Strike: Global Offensive

ESL One Cologne 2017 – Spielplan

Heute startet die ESL One Cologne 2017! Top Teams aus der ganzen Welt sind nach Deutschland gereist, um dort in einem sechstägigen Turnier gegeneinander anzutreten. Insgesamt $250,000 Preisgeld werden dabei ausgeschüttet. Die erste Phase des Turniers wird im „Swiss System“ gespielt. Folglich sind die ersten Matches bekannt, die weiteren Begegnungen ergeben sich aber erst später.

Mehr dazu unter: cs.ingame.de

Weapons Expert nur noch maximal 20 Runden lang

Der Modus „Weapons Expert“ ist im Rahmen von Operation Hydra nun wieder an der Reihe. Dabei kann jede Waffe pro Spieler nur einmal gekauft werden. Man muss sich also gut überlegen, wann man welche Waffe kauft. Allerdings hat Valve nun Anpassung an diesem Modus vorgenommen, vor allem was die maximale Rundenzahl angeht.

Mehr dazu unter: cs.ingame.de

Changelog:

[ OPERATION HYDRA ]
– Adjustments to Weapons Expert:
— Best out of 20 rounds.
— Auto-snipers are prohibited.
— Loser cash award has increased.

[ GOTV ]
– Fixed excessive memory usage on dedicated servers that were not running TV1.
– Fixed a bug in recording free camera movements from alternative interactive caster with cameraman override.
– GOTV+ broadcasts can now support Content-Encoding: gzip header, which reduces required bandwidth for viewers by around 50%.

- Originalbeitrag: blog.counter-strike.net

GOTV Server-Instanzen, mehr Skins mit Normal Maps

Man merkt, dass das nächste Major Event für CS:GO ansteht. Auch wenn die PGL diverse eigene Systeme einsetzen wird, hat Valve mit dem heutigen Update GOTV verbessert, so dass bei Livestreams entscheidende Momente besser eingefangen werden können. Zudem wurden weitere Skins mit Normal Maps ausgestattet und Cache wurde aktualisiert.

Genaueres auf: cs.ingame.de

Changelog:

[ MAPS ]
Updated Cache to the latest Steam Workshop version: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/changelog/163589843

[ COMMUNITY SERVERS ]
Added Steam Workshop entries for community servers to run official versions of Canals and Rialto that come included with CS:GO:
– Canals: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=951287718
– Rialto: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=951294508

[ GOTV ]
Promoted 1.35.8.9-beta1 GOTV changes to public release.

[ MISC ]
Updated the following community weapon finishes with normal maps:
– M4A4 | The Battlestar
– SSG 08 | Big Iron
– Glock-18 | Wraiths
– Desert Eagle | Directive
– Thanks to Millenia, Primrose!~ and Gaunt.

Hier geht's zum Originalbeitrag des Changelogs

Operation Hydra ist erschienen!

Operation Hydra

Das Warten hat ein Ende! Nachdem Valve die Spieler monatelang warten lies und kein Wort zur neuen Operation sagte, dürfen wir uns heute endlich freuen. Operation Hydra bringt eine Menge neue Inhalte in CS:GO! Neu sind beispielsweise die Hydra Events. Das sind einzigartige Spielmodi, die man so noch nicht in CS:GO hatte. Und nicht zu vergessen die sieben Community Maps, darunter auch alte Bekannte, die in den nächsten Monaten im Matchmaking spielbar sein werden.

Mehr dazu auf: cs.ingame.de


Fixes:

Loser Bonus und Operation Hydra Fixes (25.5.)

[ PERFECT WORLD ]
– Enabled friends competitive leaderboards, scorecards, Hydra Campaign Guardian Missions, and War Games Event XP support on Perfect World official servers.

[ OPERATION HYDRA ]
– Prevent procedural placement of spawn points in locations where players would be stuck.
– War Games maps now change every day.
– Fix a bug where suicides could sometimes count towards the objective in Guardian missions.
– Fix a bug in “Any Pistol” Guardian missions that prevented CZ75-Auto kills from counting towards the objective.
– Fixed a bug where Guardian journal would show wrong target kill amounts on certain missions
– Fixed a bug that caused players to not be able to buy between waves in extremely long Guardian rounds.

[ UI ]
– Fixed numbering of players in competitive spectator HUD to have increasing numbers from top to bottom for both teams.

[ MISC ]
– Fixed max round loss bonus regression.

[ MAPS ]
-Rialto
–Added npc clips to prevent bots falling in the water.

- Offizieller CS:GO Blog

Fixes für Operation Hydra Wingman Matches (31.5.)

[ WINGMAN ]
– Wingman mode now has 5 minute warmup, which shortens to 1 minute after all players connect.

[ MAPS ]
– Insertion: timeout bug fixed.
– Black Gold: various bug fixes.
– Shortdust: fixes for Wingman games.
– St. Marc: fixes for Wingman games.

[ MISC ]
– Added support to filter nearby public lobbies for Guardian and Wingman game modes.
– Added a modal lobbies lister that can be accessed from the mission panel and the Guardian campaign map.
– Fixed a bug that caused the server to not animate Heavy Assault Suit players properly when using knives.

- Originalbeirtag

Änderungen an Canals und Militia, Einheitliche Einsatzzeit für Messer

Valve hat ein neues Update für CS:GO veröffentlicht, das bedeutende Änderungen an den Maps Canals und Militia beinhaltet. Auf Canals wurde ein Areal umgestaltet, während auf Militia ein alter Weg in neuer Form wiedereingeführt wurde. Und auf Cobblestone wurde eine Sichtlinie im Verbindungsgang zwischen dem unterirdischen Durchgang und A-Lang angepasst. Eine weitere Änderung betrifft die benötigte Zeit, bis Messer einsatzbereit sind.

Mehr dazu auf: cs.ingame.de

Changelog:

[ PERFECT WORLD ]
– UI and localization fixes for Perfect World Beta.

[ MISC ]
– Disabled holiday cheer.
– Fixed some exploits related to packet loss.
– Unified deploy duration for all knives to be exactly 1.0 seconds

[ MAPS ]

Militia
– Added path near CT spawn that connects to sewer and barn
– Tweaked lighting throughout map

Cbble
– Tweaked sightline in connector between underpass and Long A
– Fixed various minor bugs

Canals
– Rebuilt tunnel stairs area with smoother movement
– Fixed boat geometry overlapping a pier at CT spawn
– Fixed box intersecting windowsill at B
– Fixed pixelwalk on railing at CT spawn
– Moved plywood down on scaffolding below B to block a bad sightline
– Fixed sticky scaffolding clip brush below B
– Fixed some fade distance pop-up issues
– Added two picnic chairs at short and made clips smoother
– Removed lamp at ivy/garbage

Revolver und Negev vorübergehend wieder im Matchmaking

Ostern steht vor der Tür und Valve hat uns passend dazu ein Update für CS:GO geliefert. Die Hühner haben vorübergehend wieder eine passende Verkleidung. Ebenfalls vorübergehend ist die Wiedereinführung von R8 Revolver und Negev ins Competitive Matchmaking. Valve möchte sie in einer Wettkampfumgebung testen. Dazu kommen noch Anpassungen am HRTF Sound sowie ein paar Bug Fixes.

Mehr dazu unter: cs.ingame.de

Changelog:

[CSGO]
– Added Holiday Cheer.

[GAMEPLAY]
– For a limited time, the Negev and R8 Revolver are available in Competitive Matchmaking.
– R8 Revolver: Price reduced to 700
– Negev: Price reduced to 2000 as a starting point, to promote experimentation with the weapon.

[AUDIO]
– Volume now decays smoothly over distance, instead of by discrete steps.
– Adjusted HRTF audio mix to more closely match sound quality without HRTF.
– Added snd_hrtf_distance_behind (default 100), which allows HRTF to more closely match the perceived direction of a sound source as seen by the actual player behind a monitor.
– Fixed a bug where music volume would be set to the maximum level while accepting a lobby invitation.

[SERVERS]
– Added support for official game servers in Guangzhou and Shanghai for the Perfect World CS:GO Beta.

[MISC]
– Added Team ID option “Always On w/Equipment” to Game Settings
– Spectators can now use overhead equipment display.
– Fixed overhead equipment display not updating in some cases.
– Fixed orientation of stickers on dropped weapons.
– Adding Game State Integration output for use by tournament organizers. New output for player equipment value (with log_level 3), showing the observer slot for each player and adding a new ‘PhaseCountdowns’ feed for timing the end of warmup/freezetime/round ends.