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Alles rund um Counter-Strike: Global Offensive

Revolver und Negev werden überarbeitet, Verbesserungen an Canals, Friend Codes

Das heutige Update ist der Beweis dafür, dass Valve sehr wohl großes Interesse daran hat, CS:GO besser zu machen. Besonders mit einem Schritt überraschten die Entwickler die Community: Der R8 Revolver und die Negev wurden vorübergehend aus dem Competitive Matchmaking entfernt. Beide Waffen werden überarbeitet, um sich am Ende besser ins Spielgeschehen einzufügen. Eine Neuerung kommt für das Freundefeld im Hauptmenü, denn dort kann man nun auch kürzliche Mitspieler sehen und einladen.

 

Mehr dazu unter: cs.ingame.de

 

Changelog:

[GAMEPLAY]

– Revolver and Negev have been removed from Competitive Matchmaking as they undergo substantial revision.
– Revolver:
— Firing delay significantly reduced
– Negev:
— New attributes to promote suppressive fire.
— Reduced price.
— New sounds that dynamically indicate weapon accuracy.

[MISC]
– Added ability to add friends using CS:GO friend codes.
– Added recent teammates and invites UI on the main menu.
– GOTV connections will now use SDR in most of the regions.
– Fixed missing texture on Huntsman Knife | Ultraviolet
– Added convar mp_items_prohibited which takes a comma-delimited list of weapon definition indices to prohibit from purchase on the server.
– Lowered volume of ambient sound in de_vertigo to match ambient volume of other maps.
– Fixed several OSX graphics crashes related to running out of vertex shader constants.
– Fixed a game crash related to game stats.

[MAPS]
Canals:
– fixed more pixelwalk spots & places where bomb could get stuck
– fixed sticky clip brush at B
– fixed Z-fighting railing at bridge
– fixed visible nodraw underneath a bridge
– improved clipping under T side bridges
– fixed Z-fighting below CT arches
– adjusted courtyard statues and stairs for better movement
– fixed various fade distance issues
– widened B site and palace doors
– aligned palace windows better
– fixed floating clothesline
– adjusted pecklesteiner
– fixed missing texture at back alley
– removed clip from garden lamp post because it’s at jumping height
– prevented planting bomb on railing at A
– removed lamp posts between A and CT spawn

Quelle: http://blog.counter-strike.net/http://blog.counter-strike.net

CS:GO Update – Neue Map „Canals“ veröffentlicht, Spectrum Case

Valve hat eine Überraschung für uns: Canals ist ab sofort als neue Map in CS:GO enthalten! Der Name tauchte bereits vor längerer Zeit in den Spieldateien auf und es wurde seither viel darüber spekuliert. Nun haben die Spekulationen ein Ende, denn de_canals ist fertig und darf nun ausgiebig gespielt und getestet werden. Neben dieser Hauptattraktion bietet das heutige Update noch neue Models für die Phoenix Terroristen und eine Menge anderer sinnvoller Neuerungen und Änderungen. Und für Freunde von Waffen-Skins gibt es die neue Spectrum Case.

Mehr dazu unter: cs.ingame.de

Changelog:

[CSGO]
– Released Canals, available in all game modes.
– Visually upgraded the Phoenix Terrorist player model.
– Added the Spectrum Case, featuring 17 community designs. In the Spectrum Case, the rare special item will be the second generation of knives in Chroma finishes.

[ AUDIO ]
– Improved performance when using HRTF.
– Fixed some cases where grenade sounds wouldn’t play when they should.

[ MISC ]
– Fixed teammate color problem when teammates select an invalid color.
– cl_drawhud_force_radar can have three values: -1 to force draw no radar, 0 default, 1 to force draw radar even if other HUD is disabled.
– cl_drawhud_force_deathnotices can have three values: -1 to force draw no deathnotices, 0 default, 1 to force draw deathnotices even if other HUD is disabled.
– Added option to Game Settings to set Team ID to Always On ( cl_teamid_overhead_always ). Server can disable with sv_teamid_overhead_always_prohibit.
– Added binding to Show Team Equipment ( +cl_show_team_equipment ) that will show teammates’ full Target ID, including equipment. Server can disable with sv_show_team_equipment_prohibit.
– func_rotating objects no longer freeze and spam server console after rotating 1000 times

[ MAPS ]

Nuke:
– Thinned out corner when coming into hut from lobby, making it easier to peek into A site
– Bullets now do more damage when shot through walls in hut
– Raised rollup door in Mini, making it easier to see towards rafters
– Removed three boxes on top of blue container near garage
– Reduced C4 explosion radius from 500 to 400 units (Thanks NaVi!)
– Made water outside the map deeper (Thanks hollandje!)

Cobblestone:
– Raised arch on CT side of long A

Italy:
– Fixed some boost exploits
– Railing on top of boost position near T bridge no longer blocks bullets

Cache:
– Various bug fixes

IEM Katowice 2017 – Gruppen & Zeitplan

Der März bringt uns ein weiteres großes CS:GO-Turnier, denn heute startet die IEM Katowice 2017. Die 12 Teams, zum Teil eingeladen und zum Teil durch eine Qualifikation bestimmt, kämpfen in Kattowitz um den Titel bei den Intel Extreme Masters und um den Löwenanteil der insgesamt $250,000 Preisgeld. Für die Fans heißt das, dass es die nächsten Tage wieder eine Menge guter CS:GO Matches anzusehen gibt.

Mehr dazu erfahrt ihr hier: cs.ingame.de

Bald keine Chance mehr für Cheater?

Valve setzt ihr VAC-Team tatsächlich an ein unglaubliches Projekt, das jeden Spieler, der sich schon in CS:GO über Cheater geärgert hat, freuen wird. Ein neues Valve Anti-Cheat, das tatsächlich von alleine dazulernt und sogar Overwatch in den Vorgang mit einbindet soll kommen.

Mehr dazu auf: 99damage.de

CS:GO Update (14.2.) – Unabhängige Team Votings möglich

Valve hat vergangene Nacht wieder ein Update für CS:GO veröffentlicht. Große Änderungen bleiben aus, es sind dafür viele kleine, aber nicht unwichtige Bug Fixes und Anpassungen darin enthalten. Wirkliche Neuerungen gibt es eigentlich nur für Server und deren Logs. Und das meiste davon sind eher spezielle Funktionen. Für Spieler wirklich interessant ist die Tatsache, dass in einem Match die Teams nun unabhängig voneinander ein Voting starten können.

Mehr dazu auf: cs.ingame.de

Changelog:

[ SERVERS ]
– Reduced per-client memory use by sharing network buffers.
– Increased entities delta buffers to 192Kb to support connecting to game modes with many entities (sv_delta_entity_full_buffer_size on the server can be used to increase it up to 256Kb if needed)
– Added a better error message for clients explaining the too many entities on the server error.
– Added more functionality for community log address integration.
– Log address can now be sent an 18-character prefix before every log packet text
– logaddress_add_ex command will use a unique prefix token per instance for the added log address
– logaddress_token_secret and logaddress_add_ts allow to add prefix as a checksum of known secret string
– Added a message for “killed by the bomb” to the logs.

[ MISC ]
– Teams can now vote on team issues independently.
– Fixed sleeves interpenetrating gloves
– Spectator’s player glow values have been adjusted to make noise-making state transitions more noticeable.

[ OSX ]
– Fixed CSM boundary artifacts on Iris based Macbook pro.

[ MAPS ]
– Overpass
— Added grenade-clip to ceiling underneath Bombsite A and inside connector, to prevent molotovs spreading into areas above

– Cobblestone
— Removed support beam in drop room which blocked line of sight to drop/door

– Nuke
— Fixed see-through gap when jump-peeking from CT spawn towards Mini
— Fixed various bugs reported on CSGOBugTracker.com

– Cache
— Fixed model fade distance on truck in CT spawn