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Alles rund um Counter-Strike: Global Offensive

CS:GO Update – Neue Kiste, neue Skins, Waffensounds

Nachdem Valve im April das Prime Matchmaking für CS:GO angekündigt und die Anmeldung dafür gestartet hat, warteten viele Spieler sehnsüchtig darauf dieses endlich nutzen zu können. Nun ist der Tag gekommen, denn mit dem heutigen Update wurde die Funktion integriert nach entsprechenden Gegnern zu suchen, die auch an der Prime Beta teilnehmen. Das ist aber noch lange nicht alles, denn neben einer Veränderung der Voraussetzungen für das Matchmaking gab es noch viele kleinere Anpassungen, die das Gameplay betreffen. Außerdem hat Valve einige Sounds ausgetauscht und verraten, dass in Zukunft noch mehr in dieser Richtung geschehen soll.

Alles weitere unter: cs.ingame.de

 

Changelog:

[CS:GO]
– Added new Gamma weapon case featuring 17 community-created weapon finishes and all-new knife finishes.
– Operation Wildfire Access Pass is no longer available for purchase.

[XP]
– New CS:GO players will get a significant earned XP boost multiplier in Recruit and Private Ranks.
– Competitive matchmaking for new CS:GO players is now unlocked sooner, as soon as they rank up from Recruit to Private Rank 2.

[PRIME BETA UPDATE]
– CS:GO accounts will be Prime if they have verified their phone number and achieved at least Lieutenant Rank 21 or have earned a Service Medal.
– Prime accounts can now select to search only for other prime accounts in competitive matchmaking.
– When matchmaking with a party lobby, all party members must be Prime to have the Prime-only option available.

[SOUND]
– New sound cue for shooting with low ammo.
– Upgraded sound fidelity, reduced distortion for Mag7, M249, Negev.
– New smoke sound to reduce interference with bomb defuse sound.
– New sound for text chat messages in party lobby.

[MISC]
– In classic game modes any money earned by a player mid-round will no longer be available for spending during the same round (i.e., SMG purchases are no longer possible during competitive pistol rounds).
– Suicide or disconnect compensation will no longer be awarded in warmup or during freezetime period.
– When controlling the bot and surviving round running out of time, the controlling player is now eligible to receive end of round money.
– Removed a legacy 2.5 seconds spawn grace period for players who reconnect to the round after freezetime is over.
– Increased upper limit on possible mp_halftime_duration values to 5 minutes.
– Added server convar sv_spec_post_death_additional_time that allows adding a delay for spectators between the death of a spec target and the switch to a new target.
– The convar sv_alltalk has been replaced with sv_talk_enemy_dead and sv_talk_enemy_alive.
– Classic Casual now defaults to team-restrict communication for living players.

[Mac]
– Fixed appearance of fonts in the community browser and console.
– Fixed some bugs with setting fullscreen resolution.
– Set all Mac players to use Raw Mouse Input by default since this is a better experience for most players. Players can manually revert to not using raw mouse input if that is what they prefer.

99DMG-Newsflash: ESEA schlägt zurück

Montag ist Newsflash-Time! Unser Vollzeit-Caster Maximilian 'Mux0r' Schlosser hat in unserem YouTube-Format wieder einmal alle wichtigen Ereignisse der vergangenen Woche in einem kleinen Video zusammengefasst. Hauptthema war natürlich der ESL One Cologne 2016 Offline-Qualifier, welcher in den ESL-Studios in Kattowitz stattgefunden hat.

Alles weitere unter: 99damage.de

CS:GO Update – Treppe auf Cobblestone B-Spot, Leiter auf Nuke B-Spot

Man merkt, dass wir uns einem großen Turnier nähern, denn Valve hat mit dem heutigen CS:GO Update Anpassungen und zahlreiche Bug Fixes an Maps wie Cobblestone und Nuke durchgeführt. Die beiden genannten Maps haben entscheidende Änderungen jeweils an ihrem B-Spot erhalten. Außerdem gibt es neue Befehle für den Zuschauermodus, das Map Voting auf offiziellen Servern wurde angepasst und die Bestrafung für Selbsttötung wurde deutlich gemildert.

 

Genaueres findet ihr auf: cs.ingame.de

Changelog:

[MISC]
– Replaced the penalty for the suicide or disconnection of a player. Instead of the elimination of round-end income, a living enemy player now receives compensation equal to the missed kill reward opportunity.
– On Valve official servers, the current map will be excluded from the vote options at the end of a match.
– Modified behavior of mp_endmatch_votenextmap_keepcurrent (default 1). When set to 0, the current map will be excluded from the end of match map vote panel.
– Full player hitboxes are now used by “cl_weapon_debug_show_accuracy 2” so that the circle appears closer to the target in 3D space.
– Fixed coin journal not being accessible from inventory UI.

[OSX/Linux]
– Made it so “Fullscreen” sets an exclusive fullscreen mode and “Windowed Fullscreen” sets a non-exclusive fullscreen mode. Exclusive fullscreen mode allows for potentially higher performance while making switching back to the desktop slower.

[SPECTATING]
– Added the concommand spec_player_by_accountid that switches observer target to the player with SteamID64 passed as argument.
– Added the convar spec_lock_to_accountid which, when set, will lock the observer target to the specified SteamID64 player. The lock can be set regardless of whether or not the player is currently connected.

[MAPS]

Cbble:
-Added stairs up to B site platform, giving CTs additional options for defending the site
-Updated trees with more accurate collision model
-Fixed rendering error on wall hole model used near bombsite A
-Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)
-Improved visibility from underpass to A site

Mirage:
-Fixed pixelwalk in CT spawn
-Fixed some small seethrough gaps in bombsite A
-Fixed small seethrough gap from Short to Mid
-Fixed grenadecollision on van in bombsite B
-Van now plays proper surface sounds when walking on it
-Stairs in palace and B apartments will now play correct surface sounds
-Fixed potential rendering error on wall hole model used in CT sniper position
-Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)

Cache:
-Minor bug fixes

Nuke:
– Added ladder to bombsite B target
– Top of bombsite B target now opaque
– Added short crate stack to CT outside
– Misc clip fixes
– Improved vcollide on plastic bins
– Fixed spot at CT spawn where weapons could be lost

Collision model update:
-Added more accurate collision model for bombsite models used in Mirage, Inferno, Cache.
-Added more accurate collision model for barrels used in Overpass B site.

CS:GO - Update: Fade-to-Black und Community Pins

In der heutigen Nacht hat Valve ein neues Update für Counter-Strike: Global Offensive live geschaltet. Die hauptsächliche Änderung oder besser gesagt Neuerung ist das Hinzufügen von Fade to Black, was seit dem Release im Jahr 2012 nicht Bestandteil des Spiels war.

Näheres findet ihr unter: 99damage.de

Changelog:

[PINS]
– Added the CS:GO Collectible Pins Series 1 capsule offer that can be purchased in-game.
– As of June 1st, Series 1 Genuine Collectible Pins will be available at WeLoveFine.com

[GAMEPLAY]
– Default spec_freeze_time reduced from 5.0 to 3.0.
– Added fade and blur to deathcam (when mp_forcecamera 1).
– Fade and blur in deathcam are more aggressive when killed with a headshot (when mp_forcecamera 1).

[SPECTATING]
– Improved spectating cameras for de_cache.
– Improved spectating cameras for de_nuke.
– Added convars cl_spec_use_tournament_content_standards and sv_spec_use_tournament_content_standards that allow the client and/or server to prefer official pro player names when available and omit weapon tags for spectators.

[MISC]
– The ‘swap item’ crosshair hint will display the weapon’s original name even if the weapon has been renamed with a name tag.

[WebAPIs]
– Introducing Authentication Codes that allow users to grant to third-party websites and applications access to their Pick’Em and Fantasy games during CS:GO Major Championships.
— Documentation for websites and application developers is available:https://developer.valvesoftware.com/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive_PickEm_Fantasy_Management
— Authentication Codes management for users is available:https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithGameIssue/?appid=730&issueid=128

99DMG-Videonewsflash

In diesem Beitrag möchte ich auf die wöchentliche Zusammenfassung der Neuigkeiten in der CS:GO Szene, von 99damage.de, hinweisen. Wer sich dem ganzen lieber in Textform nähern möchte, dem empfehle ich hier vorbeizuschauen.

Für alle anderen gibt es nachfolgend die Zusammenfassung in Videoform. Bitte lasst mal Eure Einschätzung dar, ob Beiträge dieser Art bei Euch Anklang finden und ob Ihr mehr davon sehen möchtet!

ProSieben MAXX überträgt E-League Highlights im TV

Die E-League ist vor wenigen Tagen angelaufen und ist nicht nur wegen des Preisgelds in Millionenhöhe eines der Highlights in diesem Jahr, was CS:GO angeht. Da die Liga von einem großen US-Rundfunkunternehmen betrieben wird, gibt es erstmals feste Ausstrahlungen einer Counter-Strike-Liga im TV. Die E-League kann aber nicht nur im US-Fernsehen verfolgt werden, beispielsweise hat sich in Deutschland der Fernsehsender ProSieben MAXX die Ausstrahlungsrechte gesichert.

 

Alles weitere findet Ihr auf: cs.ingame.de

CS:GO Update – Gabelstapler auf Cache ausgetauscht

Valve hat ein kleines Update für CS:GO veröffentlicht, das neben ein paar wenigen Fixes und Anpassungen auch einen neuen Gabelstapler auf Cache beinhaltet. Der Mapper FMPONE hat nämlich ein neues Model gebastelt, das eine bessere Sichtbarkeit von dahinter stehenden Spielern gewährleistet. Im Kaufmenü wurde die Angabe der Genauigkeit korrigiert, die bisher nicht immer gestimmt hat. Interessant ist auch, dass Blutflecken auf Player Models nun für Spieler und Zuschauer zuverlässig angezeigt werden.

Alles weitere erfahrt ihr auf: cs.ingame.de

Changelog:

[MISC]
– Blood decals on player models will now reliably display for players and spectators in-game.
– Buy menu calculation of the Accurate Range of weapons will now show same values as obtained with cl_weapon_debug_show_accuracy and cl_weapon_debug_print_accuracy, gameplay has not changed.
– Steam controller now properly adjusts when scoped respecting zoom_sensitivity_ratio_joystick value.
– Major championship trophy animation will now show more rows of etched names when inspected.
– Accounts that get a global cooldown for GSLT violation will no longer make their party members from previous competitive matches lose match wins earned together.

[MAPS]
-Cache
— Forklift
— with
— roof