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TaLiBooNs wieder dabei.

CS:GO Update – Jumping Accuracy und Rifle Sounds überarbeitet

Die oft kritisierte Genauigkeit während eines Sprungs („Jumping Accuracy“) hat Valve mit diesem CS:GO Update angepasst. Dabei wurde die Art und Weise, wie die Genauigkeit eines in der Luft abgegebenen Schusses berechnet wird, grundlegend verändert. Durch die Änderung wird Schießen während eines Sprungs weniger lohnenswert und stellt nur in Zusammenhang mit gutem Timing eine sinnvolle Option dar. Als kleine Überraschung hat Valve mit diesem Update auch gleich noch neue Sounds für AK-47, M4A4, M4A1-S und andere Rifles eingeführt.

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Changelog:

[GAMEPLAY]
– Replaced accuracy model for shots taken while in the air. See http://blog.counter-strike.net/index.php/air-time/ for details. (Thanks /u/SlothSquadron for RC feedback)

[SOUND]
– Increased fidelity and reduced distortion in fire sounds for Famas, Galil, Aug, SG553, M4A4, M4A1-S, unsilenced M4A1-S, and AK47.
– Added unique distant, draw, and reload sounds for Famas, Galil, Aug, SG553, M4A4, M4A1-S, and unsilenced M4A1-S.

[MISC]
– Added Series 2 Pins to available offers.
– Added Bestiary Sticker Capsule to available offers.
– Added Sugarface Sticker Capsule to available offers.
– Added new convar sv_jump_impulse which controls initial upward speed of jumps.
– Fixed watch streams tab to correctly show top twitch.tv CS:GO streams.

CS:GO Beta-Update: Neue Beta ändert Jump Accuracy

Valve arbeitet in den vergangenen Wochen ordentlich an CS:GO und beherzigt dabei offensichtlich die neue Divise, alle Änderungen vorher in einem Beta Update zu testen. Seit heute Nacht steht ein neues Beta Update bereit, welches sich mit der Genauigkeit der Waffen im Sprung oder beim Fallen von einer Kante auseinandersetzt.

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Wo liegt das Problem? Siehe hier:

CS:GO Update – Höhere „rate“ erlaubt, Double Crouch Jump gefixed

Erst gestern wurde es zum Beta-Test freigegeben, heute ist das CS:GO Update schon live. Das Hauptaugenmerk leigt diesmal auf einer Änderung an der Bandbreitennutzung des Spiel. Die „rate“ hat eine neue Standardeinstellung bekommen und kann noch weit höher eingestellt werden. Außerdem wurde der Double Crouch Jump gefixed, der sich mit dem vorherigen Update eingeschlichen hat und kuriose Sprünge möglich machte. Behoben wurden auch weitere Fehler im Zusammenspiel zwischen Rauchgranaten und gelegtem Feuer.

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Changelog:

[NETWORKING]
– Allowing wider range for network channel bandwidth rate setting representing allowed game traffic to client:
— Increased default rate to 196608 which will accommodate users with internet connections of 1.5 Mbps or better.
— Players can increase their rate setting up to 786432 to represent 6 Mbps surge bandwidth allowed, but must be aware that requesting high surge bandwidth may cause packet loss if their ISP or network hardware drops packets at a high surge rate.

[SMOKE]
– Flying smoke grenades no longer have a half-second restriction after a bounce before subsequent bounce can extinguish a molotov.
– Smoke grenades bouncing off a surface not directly on fire will not extinguish a molotov.
– Smoke grenades can no longer stick under a hot surface to extinguish a molotov.
– Smoke can still extinguish fires in a smoke volume even if the emitting smoke grenade rests behind an obstacle.

[MISC]
– Fixed a bug where players could double crouch jump higher than designed height.
– Fixed a bug where players would not be able to uncrouch in the air.

CS:GO-Update: Gewitter-Sound bei AWP

Vor einigen Minuten ist ein neues Update für Counter-Strike: Global Offensive erschienen, das einige Änderungen mit sich bringt. So wurden unter anderem die letzten Änderungen am Gameplay offiziell übernommen und die Sounds der AWP, Scout und Autosniper verändert.

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Changelog:

[Gameplay]
– The first-person camera of players, spectators, and demo-viewers is no longer allowed to rise higher than their third-person head. This should prevent first-person players from being able to see from perspectives where their third-person head is not also exposed.
– When a player’s first-person camera is adjusted, bullets fired from both their client and server-side locations are also adjusted to emit from the corrected position.
– If for any reason the third-person player animation lowers a player’s head beneath the client’s first-person camera, the client’s first-person camera is lowered to stay at or under the height of their third-person head. This means that the third-person motion of the player is now represented more accurately from the first-person perspective.
– Third-person landing recovery animations are now weighted based on altitude traversed and duration in-air. Players landing from small jumps or falling from lesser heights will play more subtle landing animations.
– The anti-crouch-spam system has been changed to use degrading speed, instead of logging keypress-count. As before, the more often players crouch, the slower they will rise or lower. But this should now prevent bugs where players would instantly stand, or lose their crouch-spam penalty by moving a tiny amount. If players crouch even more, eventually they will just stay standing up.
– First-person and third-person crouch speed is now more closely related. The third-person player lowers more quickly to match the first-person representation.
– Players landing in crouch positions play a more subtle landing animation that raises their third-person head less noticeably.
– Molotovs are no longer extinguished by smokes that are significantly below them, so now it is possible to smoke inside hut on Nuke and throw a molotov on top of hut, or smoke under palace balcony on Mirage and throw a molotov on balcony floor.
– Molotovs are no longer extinguished by smokes that are above the fire height.
– Molotovs no longer spread under closed doors.
– Smoke grenades no longer get stuck in player clips when they extinguish flames upon bouncing off a wall.

[Sound]
– Increased fidelity and reduced distortion for fire sounds for AWP, SSG 08, G3SG1 and SCAR-20.
– Added unique reload, distant and draw sounds for SSG 08, G3SG1 and SCAR-20.
– Gunshot tails for AWP, SSG 08, G3SG1 and SCAR-20 no longer remain at the position they were fired, and instead more accurately spread over the environment.

[Maps]
– Latest version of de_cache, minor bug fixes.

[Misc]
– Lag compensation system will now reliably restore pose parameters responsible for animation layering which makes server-side hitboxes for lag compensated players better match client-side rendered models. (Thanks, /u/Spurks)
– Fixed a bug where player body pitch could improperly rotate the entire player entity inside lag compensation processing.

uN1 und kev1n für Cheating gebannt *Update*

Am gestrigen Tag hat es eine kleinere Banwelle auf der Plattform von CEVO gegeben, unter dessen Radar auch zwei deutsche Spieler gefunden wurden, die schon des Öfteren in der nationalen Szene Fuß fassen konnten. Die Rede ist von Jannik 'uN1' Bantel und Kevin 'kev1n' Baumgardt, die in der CEVO aufgrund von Cheating für ein Jahr gesperrt wurden. *Update - 16:20 Uhr*

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CS:GO-Beta Update mit Änderungen an Gameplay

In der gestrigen Nacht wurde ein neues Update für Counter-Strike: Global Offensive live geschaltet, dieses Mal jedoch vorerst in einer Beta-Stage veröffentlicht. In der '1.35.4.7rc' Beta-Stage wurden Änderungen am Gameplay, den First- und Third-Person Views sowie der Lag compensation vorgenommen.

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Neue Tutorials

Nach etwas längerer Zeit gibt es heute zwei neue Tutorials aus dem Bereich Gameplay. Dabei geht es insbesondere darum das Spiel übersichtlicher und damit einfacher zu gestalten, so dass man sich besser auf das Spielen konzentrieren kann. 

Genauer geht es einmal um eine bessere Variante des Radars und um eine übersichtlichere Gestaltung der Schrift in CS:GO.

Besseres Radar gefällig? - Simple Radar

Übersichtlicherer Text in CS:GO

 

Über neue Anregungen und Wünsche, welche Themenkomplexe sich noch in Tutorials wiederfinden sollen würden wir uns sehr gefreut.