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TaLiBooNs wieder dabei.

Valve trocknet Glücksspielsumpf aus

Ein ewiges Diskussionsthema unter CS:GO-Spielern: Skinwetten und Glücksspiel. Zumindest eine der beiden, in den letzten Monaten extrem lukrativ gewordenen, Einnahmequellen für teilweise zwielichtige Betreiber fällt nun von einen auf den anderen Tag weg. Valve kündigte gestern an, gegen die Betreiber, welche die OpenID API missbräuchlich für ihre Bots nutzen, vorzugehen. Stein des Anstoßes waren wohl die wiederholten Skandale - zuletzt um CSGOLotto von ProSyndicate and TmarTn - und womöglich auch die Klage gegen Valve selbst.

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ESL One: SK Gaming sichert sich zweiten Major-Sieg

Das neunte Major-Event, die ESL One Cologne 2016, ist soeben mit dem großen Finale zwischen SK Gaming und Team Liquid zu Ende gegangen. Seit Dienstag haben 16 Teams in der LANXESS Arena um den Einzug ins Finale gekämpft, doch nur zwei Teams haben dies am Ende geschafft. Mit einem 2:0-Sieg nach Maps war das brasilianische Team erfolgreich und ist somit amtierender Major-Champion.

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CS:GO Update – Neue Kiste, neue Skins, Waffensounds

Nachdem Valve im April das Prime Matchmaking für CS:GO angekündigt und die Anmeldung dafür gestartet hat, warteten viele Spieler sehnsüchtig darauf dieses endlich nutzen zu können. Nun ist der Tag gekommen, denn mit dem heutigen Update wurde die Funktion integriert nach entsprechenden Gegnern zu suchen, die auch an der Prime Beta teilnehmen. Das ist aber noch lange nicht alles, denn neben einer Veränderung der Voraussetzungen für das Matchmaking gab es noch viele kleinere Anpassungen, die das Gameplay betreffen. Außerdem hat Valve einige Sounds ausgetauscht und verraten, dass in Zukunft noch mehr in dieser Richtung geschehen soll.

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Changelog:

[CS:GO]
– Added new Gamma weapon case featuring 17 community-created weapon finishes and all-new knife finishes.
– Operation Wildfire Access Pass is no longer available for purchase.

[XP]
– New CS:GO players will get a significant earned XP boost multiplier in Recruit and Private Ranks.
– Competitive matchmaking for new CS:GO players is now unlocked sooner, as soon as they rank up from Recruit to Private Rank 2.

[PRIME BETA UPDATE]
– CS:GO accounts will be Prime if they have verified their phone number and achieved at least Lieutenant Rank 21 or have earned a Service Medal.
– Prime accounts can now select to search only for other prime accounts in competitive matchmaking.
– When matchmaking with a party lobby, all party members must be Prime to have the Prime-only option available.

[SOUND]
– New sound cue for shooting with low ammo.
– Upgraded sound fidelity, reduced distortion for Mag7, M249, Negev.
– New smoke sound to reduce interference with bomb defuse sound.
– New sound for text chat messages in party lobby.

[MISC]
– In classic game modes any money earned by a player mid-round will no longer be available for spending during the same round (i.e., SMG purchases are no longer possible during competitive pistol rounds).
– Suicide or disconnect compensation will no longer be awarded in warmup or during freezetime period.
– When controlling the bot and surviving round running out of time, the controlling player is now eligible to receive end of round money.
– Removed a legacy 2.5 seconds spawn grace period for players who reconnect to the round after freezetime is over.
– Increased upper limit on possible mp_halftime_duration values to 5 minutes.
– Added server convar sv_spec_post_death_additional_time that allows adding a delay for spectators between the death of a spec target and the switch to a new target.
– The convar sv_alltalk has been replaced with sv_talk_enemy_dead and sv_talk_enemy_alive.
– Classic Casual now defaults to team-restrict communication for living players.

[Mac]
– Fixed appearance of fonts in the community browser and console.
– Fixed some bugs with setting fullscreen resolution.
– Set all Mac players to use Raw Mouse Input by default since this is a better experience for most players. Players can manually revert to not using raw mouse input if that is what they prefer.